Izložba slika „Adolessence“ Nataše Kataline u Galeriji 73

Samostalna izložba slika „Adolessence“ autorke Nataše Kataline, otvorena je u sredu, 26. jula u Galeriji `73 (Požeška 83 a, Banovo brdo).

Beogradska publika moći će da pogleda seriju slika Adolessence, u čijem su fokusu adolescenti, deca u teskobnom prelazu u odrasle ljude.

Prema rečima istoričarke umetnosti i autorke teksta dr. Ive Subotić Krasojević, Nataša ni sa serijom slika Adolessence ne odustaje od čistog slikarstva, u kome tematizuje egzistencijalna pitanja i probleme savremenog sveta. Ovog puta u fokusu njenog privatnog i slikarskog interesovanja su adolescenti, deca u teskobnom prelazu u odrasle ljude. Umetnica suptilno i britko beleži trenutke i oslikava ambivalentna stanja i osećanja, tipična za ovaj period odrastanja i sazrevanja i svu njegovu kompleksnost. Njeni junaci u napetom su konfliktu sa sobom i svetom, željni samostalnosti, ali nesvesni odgovornosti. U potrazi za zadovoljstvom, ali bez svesti o posledicama, oni su osvajači slobode puni strahova, gladni života, ali bez iskustva. Ono što daje posebnu vrednost slikama jeste ambivalentna pozicija umetnice, jer ona slika iz ugla majke, koja pokušava da sagleda svet iz njihovih cipela, evocirajući i sopstvena sećanja na ovaj buran period života i odrastanja. Time pokušava da smanji jaz, a poveća razumevanje sa generacijom svoje dece. Iako su rađene klasičnim slikarskim medijem, na slikama su prisutni tragovi digitalne kulture, ikonice mobilnih telefona, prečice društvenih medija, jer stvarnost tinejdžera je njima protkana i zamagljeno od njih odvojena. Ovo su slike mladih digitalnih urođenika, uronjenih duboko u virtuelni svet u kome su svi povezani mrežama, čiji jezik i logika, bez obzira na sav trud učenja njegovih kodova, generaciji njihovih roditelja, digitalnih imigranata, izmiče. Novi mediji, osim novih mogućnosti, donose i nove strahove. Koliko lajkova i šerova bustuje njihovo samopouzdanje i suštinsko prihvatanje?

Nataša Katalina (1977) je umetnica iz Beograda, koja je osnovne i magistarske studije završila na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek zidno slikarstvo. Njen magistarski rad iz oblasti mozaika izveden je u holu Dečjeg kulturnog centra Beograd. Još nekoliko Natašinih radova oplemenjuju javni kulturni prostor Beograda, kao što su mozaici na stubovima ispred DKCB-a i mozaik u fontani iz 1903. godine, u bašti kuće čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića u centru grada. Od preseljenja u Beč 2012. godine, uglavnom se posvetila slikanju portreta i savremenih žanr scena. Njena inspiracija su ljudi, njihov svakodnevni život, odnos prema svetu oko njih i savremenim izazovima, ali pre svega njihov unutrašnji doživljaj stvarnosti, njen otisak na psihološkoj i emocionalnoj ravni. Njene slike su poziv na saosećanje i kontemplaciju. Klasične slikarske tehnike povremeno kombinuje sa kolažom i drugim materijalima.

Budući da je atelje u kome stvara deo kulturne organizacije Das Werk, koja se bavi priređivanjem kulturnih manifestacija, Nataša redovno izlaže svoje radove na mnogobrojnim događajima. Takođe učestvuje u dobrotvornim aukcijama, kao i u kolektivnim predstavljavanjima u okviru umetničkih sajmova i inicijativa. 2019. godine samostalno je izlagala u palati Hofburg u Beču, gde je predstavila slike na temu pozicije žene u savremenom društvu, pod nazivom Bare femininity. Pre dve godine osnovala je umetničko udruženje Alser Culture Ground, koje ima za cilj da učini vidljivijom umetnost stvaralaca koji nisu deo mainstream-a, pre svega onih koji potiču s Balkana

Fotografije sa otvaranja: Rajko R. Karišić

Izložba će trajati do 08. avgusta 2023. godine.

www.cukarica.rs