Roditelji i učitelji na zajedničkom zadatku u vaspitanju i obrazovanju dece
U vreme velikih izazova odrastanja i zahteva savremenog života, roditelji i učitelji su na zajedničkom zadatku u prosesu vaspitanja i obrazovanja dece, u kom je jedan od segmenata i izbalansiran odnos između ljubavi i prezaštićenosti dece.
To je jedna od ključnih poruka tribine o prezaštićenosti dece u procesu vaspitanja i obrazovanja, koju je u ponedeljak 19. juna, organizovao Centar za brigu o starima, deci i osobama sa invaliditetom „Novi Beograd“, u saradnji sa udruženjem „Kreativni učitelji“ i uz podršku GO Novi Beograd,
Tribini su prisustvovali nastavnici u osnovnim školama, vaspitači, studenti i roditelji učenika predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta.
Direktorka Centra Milka Milovanović Minić, u uvodnoj reči je istakla da su roditelji i učitelji prirodni saveznici u procesu razvoja, učenja i sazrevanja svakog deteta.
Da bi se došlo do prihvatljivog zajedničkog modela podrške u procesu vaspitanja i obrazovanja, neophodno je razumevanje uloge svakog pojedinca u razvoju dece – istakla je Minić Milovanović.
Uspostavljanje kvalitetnog odnosa roditelja i učitelja, baziranog na razumevanju različitih uloga, prema njenim rečima, stvara uslove da društvena zajednica podigne dignitet i autoritet svakog aktera u tom procesu, jer je zajednički cilj svih, srećno, pravilno usmereno i samostalno dete.
Momčilo Stepanović, diplomirani učitelj u OŠ „Banović Strahinja“ u Beogradu, savetnik i spoljni saradnik pri Školskoj upravi Beograd i Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Srbije, govorio je o značaju odnosa roditelja i nastavnika u procesu prevencije prezaštićenosti.
Na osnovu dugogodišnjeg rada sa mališanima od prvog do četvrtog razreda i ličnog roditeljskog iskustva, Stepanović je istakao da najuspešniji učenici nisu najinteligentnija deca, već da su to deca koja su samostalna, vredna i odgovorna.
Radne navike se razvijaju kroz podsticaj deteta na marljivost i upornost uz dosledan vaspitni uticaj, zaključio je Stepanović.
www.novibeograd.rs